fredag 31. oktober 2008

Sukkersött Utfordring # 14 - Tekstil

Denne uken går utfordringen hos Sukkersött ut på å bruke tekstil på kortet vårt.

Jeg var svært usikker på hvordan jeg skulle løse denne oppgaven, men bestemte meg ganske tidlig for at jeg ville lage et typisk norsk julekort. Det var enklere sagt enn gjort, da tilgangen på det typisk norske er noe begrenset her i Tyskland:)
Jeg valgte å lage et mappekort, etter tutorialen til
Camilla.

Jeg printet ut en strikkeoppskrift fra internett og malte opp med rødt. Båndene som har det noe "selbu-lignenede" mønsteret er kjøpt i en dansk stoffbutikk i Hamburg.
Ideen med bruken av knappene har jeg fått etter inspirasjon fra
Marte. Hun lager noen fantastisk nydelige kort, så et besøk i bloggen hennes lønner seg.

Jeg brukte blonder på kanten av kortet og et hvitt og rødrutete stoff nederst. I tillegg har jeg brodert et lite hjerte nederst på kanten for å matche kjolen til Tilda.



Et nærbilde av det broderte hjertet Mappen er fylt med julegodt:)

Baksiden ble kledd med samme stoff som på forsiden nederst

11 kommentarer:

Åshild 31. oktober 2008 kl. 09:39  

Dæh, Camilla - dette var knall! Så mye supre detaljer og definitivt skikkelig norsk julestemning over kortet! Det broderte hjertet er virkelig prikken over i-en :)

Ha en fin helg :)

klem

Kristine 31. oktober 2008 kl. 09:48  

Åååååå Camilla!Dette er jo helt rått! Så masse flotte stoffdetaljer du har fått med. Og hjertebroderiet topper jo det hele! Så matchende at jeg tror jeg dåner. Du er så utrolig kreativ!
Håper du får en god helg og at det banker noen godtesyke nabobarn på døren din i helgen!
Klemmer fra Snufsa i Hardanger ;)

annes paperfun 31. oktober 2008 kl. 12:33  

Ååå det var et skikkelig søtt julekort!!! Og så stilig med broderte hjertet og alle de andre flotte detaljene som skapte en flott helhet i hele kortet.
Nydelig gjennomført!
Ønsker deg en superflott helg.
klem fra Anne

Lene Aase 31. oktober 2008 kl. 14:08  

Ååååå, så utrolig lekkert, kreativt og gjennomført!!! Du er helt genial:)
Så veldig godt ut med all godisen også;)

Klem fra Lene:)

Maya 31. oktober 2008 kl. 18:51  

Kjempeflott mappekort!
Skikkelig norsk julestemning!!
Det borderte hjertet var en super detalj :)
Ha en flotters frdag,
klem fra Maya :)

Hanne 31. oktober 2008 kl. 20:18  

Jøsses og bevares, Camilla, for en kreativ og fantastisk god idé! Dette ble jo virkelig nydelig! Et litt annerledes julekort, som jeg likte kjempegodt! Så flotte detaljer, bare til å nyte!

Håper du får en strålende fin helg!
God klem fra Hanne:)

Pia 1. november 2008 kl. 14:56  

Så nydelig og gennemført kort, supert

Marte 1. november 2008 kl. 19:41  

Dette kortet var så utrlolig lekkert, og for en jobb du har lagt ned i dette kortet! Jeg er imponert! :)

hjemme bra 3. november 2008 kl. 13:49  

Å så nydelig julete julekort!
Mange spennende ideer her!!!

Anne Bente 4. november 2008 kl. 08:34  

åhhhh denne var jeg bare vild med total flot.

Joanna 6. november 2008 kl. 12:49  

Hei Milli :)

Tusen takk for komentaren i bloggen min, det setter jeg stor pris på.

Kjempeflott kort fra deg. Jeg likte godt det " typisk norske !!! " Og jeg vet hva du snakker om når det blir vanskelig med norsk tilbehør, har det samme problemet her :(
Men som oppfinnsomme scrappere klarer vi mest å finne på en vri ikke sant?


Klem fra Joanna