fredag 19. desember 2008

Sukkersött - Utfordring # Knapper

Denne uken er utfordringen på Sukkersött å lage et kort med minst ti knapper på.
Det ble ikke noe julekort denne gangen, da jeg ville lage et bursdagskort til mamma.
Ideen bak kortet fikk jeg etter inspirasjon fra
Anita, som er en av de flinkeste kortlagere jeg vet om!! Hun har så mange flotte ideer, og det lønner seg virkelig å ta en titt innom bloggen hennes!

Jeg valgte å la kortet gå i hovedfargene lilla og brun, og brukte derfor også brune og lilla knapper. Blomstene (Hydrangea) er fra Prima Marketing, arkene er fra My Mind's Eye. Tekststempelet med påskriften MOM, er kjøpt på designerdigitals.com og er printet ut, designet av Katie Pertiet.
Jeg har brukt 2 transparente ark, hvor jeg stemplet det ene med VersaMark og drysset over med glitter. Det andre ble lagt over for å unngå at glitteret skulle falle av.
Siden mamma er en lidenskapelig papirsøm-syer, syntes jeg det var på sin plass å få med en saks som charm.

Resultatet av stemplingen med VersaMark og glitter ble ikke like optimalt og pent som det Anita gjør, men det får duge:)

Et nærbilde for å få fram at jeg har brukt minst ti knapper.

Innsiden av kortet ble slik...


8 kommentarer:

Lene Aase 19. desember 2008 kl. 11:59  

Så nydelig bursdagskort, er så glott med det glittervinduet:)
Håper du har en kjempefin førjulstid!!!

Juleklemmer fra Lene:)

Anonym 19. desember 2008 kl. 23:50  

Åhh vad snygga kort! Välkommen till mig på besök! =)

Ha det gott, kram

Maya 19. desember 2008 kl. 23:53  

Nyydelig kort til mamma`n din!
Vil tro hun satte pris på det :)
Ha ei superflott helg,og kos deg i jula!
Klem fra Maya :)

Anonym 27. desember 2008 kl. 22:46  

Absolutely stunning card Milli, the flowers are beautiful and I adore the image.
Hope you've had a lovely Christmas. All good wishes to your for 2009.
Hugs
Carole :-)

Inger Marie 30. desember 2008 kl. 23:16  

Nydelig kort , og stilig med de transparente arkene og glitter effekten
Ha en kreativt og godt nytt år
God klem

Andrea 31. desember 2008 kl. 07:05  

Wow, this card is so beautiful!
xAndrea

annes paperfun 31. desember 2008 kl. 17:51  

GODT NYTTÅR!!!!
Takk for kontakten vi har hatt denne høsten og gleder meg til fortsettelsen i 2009...
Takk for all isnpirasjon og oppmuntringer som du gir.

nyttårsklem Anne

Anita 1. januar 2009 kl. 13:06  

Hei Camilla!

Jeg vil ønske deg et flott og kreativt nytt år! Jeg ble så glad når du ville bli med på Sukkersott teamet, du inspirerer meg med de nydelige kortene dine. Gleder meg til 2009 med deg på teamet:)

Klemmer fra Anita