søndag 5. september 2010

Tranebærkjeks

Jeg lever fortsatt:)
 De siste ukene har vært travle med flytting, ny arbeidsplass, legevakt, kurs og reise.
Vi var så heldige å få ta del i bryllupet til Marte og Ronny 28.august, en fantastisk dag gjennomført til fingerspissene!

I helgen har jeg fått tid til å slappe av og puste ut. Jeg har lenge hatt lyst å lage kjeks med tranebær. Oppskriften fant jeg hos Sulvistan, jeg endret den litt ved å tilsette hvit sjokolade og bruke halvt om halvt av hvitt og demerasukker.

•100 gram smør
•125 gram hvitt sukker
•125 gram demera sukker
•2 egg, pisket
•100 gram hvetemel
•1 ts salt
•1 ts bakepulver
•350 gram havregryn
•100 gram tranebær
•4 ss sesamfrø
•100gram hvit sjokolade

Rør smør og sukker hvitt. Tilsett pisket egg. Sikt i mel, salt og bakepulver, tilsett havregryn, tranebær, sesamfrø og hvit sjokolade. Bland godt og legg deigen med skje på bakeplatene, totalt 20 klatter.

Stekes i 10 minutter på 180 grader midt i ovnen. Avkjøl helt før servering.

2 kommentarer:

Marte 5. september 2010 kl. 22:15  

Hei kjære! Så deilig med en avslappende helg! Det har du fortjent nå :) Igjen må jeg bare si hvor glad jeg er for at du var sammen med meg forrige lørdag - det var så koselig å se deg igjen!
Kjeksene dine ser herlige ut, og tranebær som er så godt! Disse må jeg overraske min mann med! :)
Håper vi sees om ikke lenge. Hils din kjære fra oss!

Sulvis 16. september 2010 kl. 16:04  

Mm, det så jammen godt ut! Tror jeg må bake igjen snart! :)